SEO doelen

SEO Doelen door CTR boost.  Ons team brengt de SEO-bal aan het rollen. Wij sturen verkeer naar uw pagina, via de zoekresultaten voor uw zoekwoorden.

Organisch verkeer speelt een belangrijke rol bij het opbouwen van uw bedrijf en uw digitale aanwezigheid. Kijk eens naar enkele van de doelen die u KAN bereiken met CTR en SERP Boost. Welke mijlpalen hoopt u te bereiken met uw website of bedrijf in de komende maanden of jaren? Het bereiken van deze dromen vereist dat u realistische SEO doelen voor uzelf stelt. Uw doelen fungeren als een routekaart om u te helpen de stappen te plannen die u moet nemen om het verkeer te verhogen. Hier zijn een paar doelen die u voor uzelf moet stellen om uw ranking op zoekmachines, zoals Google en Yahoo, te verhogen.

Doel 1: Verhoog uw website conversie ratio

Hoe goed converteert uw website bezoeken in gewenste acties? Deze metriek is wat mensen in de SEO-industrie verwijzen naar als conversiepercentage. Uw website heeft een doel, en uw conversiepercentage is hoe goed uw website dat doel bereikt. Bijvoorbeeld, als u een winkel runt, zou uw conversiepercentage het percentage bezoekers zijn die een aankoop doen.

Een manier om uw conversie te verbeteren is door uw bouncepercentage te verlagen. Dit is het percentage bezoekers dat uw website verlaat zonder op een andere pagina te zijn geweest dan de pagina waarop ze zijn geland. Wanneer bezoekers op uw website landen en binnen enkele seconden weer vertrekken zonder naar een andere pagina te navigeren, heeft deze non-actie een negatieve invloed op uw bouncepercentage. Google houdt rekening met de bounce rate bij het rangschikken van websites, dus het verlagen van uw bounce rate kan uw SEO verbeteren.

Ook bezoekers die slechts een paar seconden op uw website doorbrengen, verbeteren de conversie niet. Het verbeteren van de inhoud kan uw bouncepercentage verlagen. Om deze reden is het belangrijk om informatie te bieden die uw bezoekers willen lezen.

Doel 2: Verhoog uw doorklikratio

Met een verbeterd conversiepercentage, is het tijd om uw CTR te verhogen. Deze metriek is de verhouding van mensen die klikken op een specifieke link naar uw website in vergelijking met degenen die dat niet doen. Laten we zeggen dat u een e-mail stuurt naar potentiële bezoekers. Uw CTR is de ratio van mensen die op de link naar uw website hebben geklikt via de e-mail. Iedereen die de e-mail opende zag potentieel de link, maar hoeveel van hen klikten daadwerkelijk op de link?

Natuurlijk, e-mail is maar één voorbeeld. Het kopen van advertentieruimte op een website of het plaatsen van links op sociale media zijn andere voorbeelden. Het doel is duidelijk en hetzelfde voor alle van hen. Hoe meer mensen die interactie met uw links, hoe meer bezoekers die je hebt op uw website.

Betalen voor verkeer is een veelgebruikte manier om je CTR te verbeteren. Organisch verkeer zorgt ervoor dat er op je links geklikt wordt, wat je ranking in de zoekmachine resultaten pagina’s verbetert. Google houdt rekening met CTR bij het rangschikken van websites, dus het vinden van een methode om uw CTR te verbeteren is van cruciaal belang.

Doel 3: Verbeter uw lokale SEO

Geen set van SEO doelen is compleet zonder het nemen van stappen om uw lokale SEO te verbeteren. Waarom is lokale SEO zo belangrijk? Volgens studies, hebben bijna 97% van de internetgebruikers gezocht naar lokale bedrijven op een bepaald punt. Dus, het verbeteren van uw lokale SEO-inspanningen opent de deur naar meer bezoekers. Ook opent het de deur naar specifieke mensen die op zoek zijn naar uw dienst, wat waarschijnlijk uw conversiepercentage verhoogt.

Het optimaliseren van uw GMB is altijd een goed begin! Vervolgens moet u gebruik maken van gebruikersreviews op uw website, focussen op lokale linkbuilding en lokale trefwoorden gebruiken. U kunt de resultaten echter versnellen door verkeer naar uw website te kopen. Veel verkeersdiensten gebruiken bots die uw website kunnen bezoeken vanuit elk gebied van de wereld om het aantal lokale bezoeken te verbeteren. Hoe meer lokale bezoekers u heeft, hoe waarschijnlijker het is dat Google de ranking van uw website in de zoekresultaten voor uw gebied zal verhogen.